Heenreis en maand 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van René Hoekstra - WaarBenJij.nu Heenreis en maand 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van René Hoekstra - WaarBenJij.nu

Heenreis en maand 1

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

03 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi iedereen!/ Bon dia voor NL,
Toch maar eens de hoogste tijd geworden om jullie een update te geven van mijn leventje hier..

Te beginnen bij het vertrek. Nadat ik op Schiphol was aangekomen en had ingecheckt, heb ik afscheid genomen van mijn ouders. Het voelde toch wel raar om ze voor een lange periode te moeten missen. Hierna door de douane check en de tax-free zone in om vervolgens het vliegtuig in te springen. Ik heb nog nooit eerder een langere vlucht meegemaakt en daardoor was ik blij verrast met de service. Eten en drinken in overvloed tussen de films door was totaal niet vervelend. Met een goed gevulde maag stond ik eindelijk (na een kleine 12 uur) op Anitlliaans grondgebied.

Aangekomen bij het huis ben ik ontvangen door meerdere huisgenoten (Robin & Gina, Ricardo, Odmar Kirsten en Ulja) en daarna met ''het koppeltje'' meegereden naar de supermarkt. Tijdens die rit kwam pas het besef waar ik nu was en dat er zo veel in een korte tijd verandert. Ook zal nog veel geregeld moet worden om hier helemaal een thuis gevoel te krijgen.

Na een weekend verwerken van het tijdsverschil begon het leven hier al steeds meer als thuis te voelen. De opvolgende maandag ben ik naar mijn stage gelopen door een wijk vol met krottenhuisjes waar de locals in wonen. Op stage aangekomen heb ik kennis gemaakt met mijn collega's en werd al snel duidelijk dat het op dit moment minder goed gaat met nieuwe opdrachten en daar zijn mijn collega's en de werksfeer enigszins de dupe van. Het zijn vooral wat kleinere opdrachten waarmee we ons daar bezighouden. Die eerste werkweek ben ik telkens vroeg mijn mandje ingekropen omdat de jetlag nog duidelijk aanwezig was.

Het weekend na deze eerste week stond voornamelijk in het teken van strand en party. Met Ricardo en Robin & Gina ben ik naar de Grote Knip geweest (één van de weinige publieke stranden). Het is een baai die aan beide kanten ingesloten is door kliffen. Door het helderblauwe water, de palmbomen en de overkappingen van palmbladeren een echt paradijsje! We hebben hier heerlijk gezwommen en gechilled (met een paar Corona's erbij natuurlijk;) ). In het begin van de avond zijn we naar de happy hour gegaan van Wet & Wild en daar hebben we ons rijkelijk volgegooid met drank. De volgende dag had ik wel weer gewoon stage dus ben ik op tijd naar bed gegaan.

Stage week 2 verliep goed en ik ben aan de slag gegaan met een kleine opdracht waarbij de huidige entree van een hotel meer naar voren moet komen. Op bouwtechnisch gebied een niet zo complexe opdracht, ook omdat hier bepaalde factoren zoals kou niet voorkomen. In het weekend na deze werkweek ben ik wederom naar het strand en party's geweest. Dit keer was het Cas Abou (met Ricardo en Robin & Gina) Het schijnt dat je daar manta roggen kan spotten van wel 4 of 5 meter breed. Dus ging de snorkel op en met de camera paraat hebben we het onderwater leven afgespeurd naar deze reuzen. Helaas hebben we ze niet gezien. In de avond zijn we naar de happy hour gegaan van Zanzibar en hebben ons daar prima vermaakt. Na het weekend stage week 3

Elke keer als ik richting stage liep 2x per dag omdat ik vaak thuis lunchpauze houd, loop ik door de wijk en het verbaasde mij echt hoe sociaal en vrolijk de mensen hier zijn. Iedereen zegt je gedag en vraagt hoe het gaat. Van sommige bewoners kreeg ik elke keer als ik langsliep ook een nieuw woord of zin in het papiamento. Een volgende keer dat je dan langsliep sprak je die woorden en dan steevast zijn reactie: ''bon bon bon!!''. Best maf maar heel erg leuk. Op stage was ik nog steeds aan het werk met de entree opdracht. Verschillende varianten zijn uitgewerkt om de opdrachtgever een keuze te geven.

In het daarop volgende weekend heb ik me erg goed vermaakt zondag. Samen met Ricardo heb ik zondag middag op het strand gelegen en na een snelle maaltijd thuis zijn we naar het Cabana Beach Festival gegaan. Hier draaide DJ Roog (was niet zo best) en vervolgens een lokaal gozertje van ±16 jaar die het dak eraf blies met heerlijke beats. Na afloop zijn we nog 'even' naar Wet & Wild gegaan en om half 4 lag ik eindelijk in mijn bed (na een nogal gevaarlijke maar hilarische rit).

Na een paar uur slaap ging het wekkertje alweer voor stage en dit heb ik geweten ook, xD. Het brakke gevoel en slaaptekort heeft die dag aardig zwaar gemaakt voor me maar uiteindelijk heb ik hem volbracht en de daarop volgende dagen ook. De entree opdracht van het hotel is helemaal afgemaakt in deze week en nu was het tijd voor de verslagen.

Afgelopen vrijdag (ja die maand gaat inderdaad super snel voorbij) ben ik samen met Tjerk, de mede-stagiair bij IMD Design en zijn huisgenoten naar de Full Moon Party geweest. Het was één groot feest met genoeg van alles. Om 5 uur toch maar het mandje ingerold en helaas om half 10 weer wakker:( zaterdag was een echte uitbrakdag en heb dus maar vrij weinig uitgevoerd. Vanmiddag ben ik samen met Gina en Robin naar de Gran Marcha, de grote carnavals parade, geweest. Deze zou tot 6 uur in de middag zijn dus zijn we pas rond half 3 naar de carnavals wijk gegaan, genaamd Otrabanda. Toen de parade om kwart voor 5 pas langs kwam hebben we nog heel even gekeken naar de eerste 5 wagens. Elke wagen leek op elkaar en door de hele tijd wachten hadden onze benen en lage vochtgehaltes door de zon het een beetje gehad.

Morgen heb ik gelukkig nog een dag extra vrij want carnaval is hier een officiele feestdag. Waarschijnlijk wordt het een strandje en chillen. Oftewel: genieten! Maar voor nu eerst: slapen!:)

tot snel!

X René

P.s. Ik zal proberen om iets vaker (en dan een kortere) update te geven.



  • 04 Maart 2014 - 12:00

    Pake &Beppe:

    Dag René
    Wij hebben met plezier je verslag gelezen, mooi dat je het zo naar de zin hebt.
    De stage zal op deze wijze met de nodige ontspanning wel lukken.
    Op deze manier krijgen wij toch een indruk van je leven op Curacao.
    René het Goede met je en ondanks het koele Friesland een Warme groet
    van ons en tot horens. P&B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 3355

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Dushi Curaçao

Landen bezocht: