Het eiland doet rare dingen met je! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van René Hoekstra - WaarBenJij.nu Het eiland doet rare dingen met je! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van René Hoekstra - WaarBenJij.nu

Het eiland doet rare dingen met je!

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

05 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve vrienden,

Omdat bijna alles hier op een Antilliaans tempo gaat en ik inmiddels al goed ingeburgerd ben op dat vlak, heb ik een mooi excuus. Duurt even maar dan heb je ook weer een verslag te lezen.

Waar ik hiervoor ben, stage:

Op stage was het tot nu toe nog steeds erg anders dan ik gewend ben. Ik heb een andere kijk op bepaalde dingen, wat niet altijd even handig is. Bij IMD Design leer ik op een andere manier dan dat ik gewend ben hoe het ook kan. Voor mezelf een eye-opener en een omslagpunt zodat ik mogelijk meer uit mijn stagetijd kan halen.

Buiten stage:

Laat ik maar gelijk beginnen met één van de leukste dagen die ik hier op het eiland heb meegemaakt. Het was een zaterdagochtend vroeg, heel vroeg, te vroeg voor de mensen die weten hoe veel ik van lang slapen hou. Met alleen Jesse als bekende ben ik mee gegaan met een groep van in totaal 10 (padvinders). 7 dames en 3 heren. Met zijn tienen begonnen we aan onze beklimming van de Christoffelberg (372m). Onderweg heel veel lol en een aantal goed leren kennen. Boven aangekomen hebben we genoten van het uitzicht en natuurlijk deze mijlpaal aan activiteit direct vastgelegd. Nadat een kwartiertje genieten op de top zijn we met z'n allen maar weer naar beneden gegaan want er stond nog meer op de planning.

Terug in de auto werd namelijk duidelijk dat we naar Playa Forti gingen. Dit strand heeft namelijk een restaurant boven op de kliffen (een ruime 10m van het wateroppervlak), en ja daar moet natuurlijk een duik vanaf genomen worden. Verstand op nul en gaan. Na de sprong zie je pas vanuit het water hoe hoog het eigenlijk is. Toch wel an awesome feeling. Na ook deze uitdaging te hebben voltooid zijn we naar de Grote Knip gegaan en daar lag iedereen opeens te pitten, behalve Marrit. Een meid met energie voor tien, look-a-like van Inge de Bruin met een heel aanstekelijke lach. Omdat ze geen genoeg kon krijgen van het springen bij Forti, ben ik samen met haar ook maar de klif van Grote Knip afgesprongen. Wederom genoten! In de avond zijn we met z'n allen wezen uiteten blij Plein Café Wilhelmina, waar op dat moment mijn huisgenootje Kim aan het werk was. Om de dag passend af te sluiten zijn we beerpong gaan spelen en ook hier was de gezelligheid aanwezig. Om vervolgens ook de beerpong match passend af te sluiten, zijn we met een hoop het zwembad in gedoken om af te koelen. Het eiland doet af en toe toch rare dingen met me!

Een paar weken later was het bezoek van mn ouders. Meerdere dagen ben ik met ze op pad geweest om ze wat te vertellen over het eiland of naar mooie stranden te gaan. Het voelde al heel snel weer vertrouwd aan zoals thuis, alleen dan wel in een vakantie setting. In de avonden hadden ze minder te koop door het tijdsverschil met NL dus ben ik met de groep padvinders naar de feesten gegaan. Wederom erg gezellig. De dagen na hun vertrek voelde toch best apart; ineens weer zonder je ouders..
Het eiland doet rare dingen met me.

Een week nadat mijn ouders terug waren, ging mijn huismaatje 'Rico' alias de normaalste van het huis, terug naar NL. Heb een hoop gekke momenten met hem meegemaakt maar kon ook altijd terecht voor wat serieuzere onderwerpen. Thanks maatje! (ja ook ik kan serieus zijn, of het komt door het eiland?)

Vorige week had ik weer bezoek. Ditmaal was het Ruud. Een studiegenoot die ik al een hele poos ken en die momenteel stage loopt op St. Maarten. Overdag had ik vaak stage maar de avonden hebben dit volgens mij wel goed gemaakt. Na 2 uur slaap op het vliegveld te staan op een vroege zaterdag ochtend was alleen wel raar voor een langslaper. Maarja, het eiland doet rare ....

Momenteel heb ik nog 1,5 maand te gaan voordat ik weer terug vlieg.
Deze tijd zal in het teken staan van het afronden van stage en natuurlijk het GENIETEN van leuke trips/feesten en gezellige mensen. De tijd lijkt hier nog steeds zo snel te gaan. Door alle mooie avonturen en gesprekken over het leven hier, begin ik toch anders naar mezelf en mijn toekomstplannen te kijken.
Het eiland ...... (soms ook juist goed om bij stil te staan.)


Tot snel!

X



  • 05 Juni 2014 - 07:03

    Johan:

    Goed bezig reneetje

  • 05 Juni 2014 - 10:14

    Sharon:

    Leuk Renée.. Dare devil!! ;-) en nog 1,5 maand thuis! Dominator here we come... Tot snel x

  • 06 Juni 2014 - 04:39

    René Hoekstra:

    haha ja daar kijk ik ook erg naar uit! Een betere welcome-back party bestaat er bijna niet! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1114
Totaal aantal bezoekers 3340

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 18 Juli 2014

Dushi Curaçao

Landen bezocht: